Strona główna > Ubuntu > Ubuntu 8.04 już na pokładzie

Ubuntu 8.04 już na pokładzie

hardy_splash.jpg

Naszła mnie nuda wieczorem i doszedłem do wniosku, że na nieco ponad 3 tygodnie przed datą premiery wersja beta nowego Ubuntu powinna być już względnie stabilna i można zaktualizować system bez większych obaw. Sama aktualizacja przeszła niemal bezproblemowo – jedynie virtualbox coś się buntował, ale nie stworzyło to większych przeszkód. Samo pobieranie pakietów zajęło koło 4h 30 minut (około 1000 pakietów do pobrania), ale było warto.

Rewolucji może nie ma, ale Ubuntu otrzymało powiew świeżości, który z pewnością wyjdzie systemowi na dobre. Nowe GNOME zyskało kilka wodotrysków, ale mimo tego nadal działa szybko.  Bardzo pozytywne wrażenie robi połączenie applet zegara – zintegrowany  teraz z informacją o pogodzie.  Przybyło kilka nowych appletów, ale nie przypadły mi one specjalnie do gustu.

Najważniejszą  jak dla mnie zmianą jest aktualizacja Firefoksa 2 do wersji beta 4 Firefoksa 3.  Pasjonaci wyglądu będą chyba zadowoleni – przeglądarka integruje się bowiem z tematem GTK i z aktualnymi ikonami wybranymi w systemie. Dodano kilka użytecznych bajerów, jak np. zakładki do najcześciej odwiedzanych witryn.

Żeby nie było tak różowo po update wysypał się alltray, który teraz ma jakies opory przed współpracą z Sunbirdem i Thunderbirdem.  Jednak całkowite usunięcie i ponowna instalacja naprawiła wszystko.Jedyną rzeczą, która tak naprawdę przestała działać był manager od użytkowników – zablokowało się pole dodawania nowego i usuwania istniejącego użytkownika, ale jest to raczej winą GUI samego w sobie, gdyż spod konsoli możemy spokojnie zarządzac userami. Ponarzekać jeszcze można by na to, że obecny icon theme po update wymieszał się delikatnie z Humanem, ale nie są to jakieś bardzo istotne problemy, które utrudniałyby pracę z systemem.

Na obecną chwilę mogę z czystym sumieniem polecić Hard’ego większości użytkowników =)

Kategorie:Ubuntu Tags: , , ,
  1. Kwiecień 8, 2008 o 9:31 am

    A Jaką Ty masz kartę graficzną? Były jakieś kłopoty, czy wszystko od razu działa (3D)?
    Dzięki za pomoc!

  2. Mateusz
    Kwiecień 8, 2008 o 6:12 pm

    Używam ATI Radeon 9200 SE – nie używam 3D więc nie powiem – ale nic się raczej nie sypie

  3. Lairondren
    Kwiecień 12, 2008 o 8:34 am

    A ja mam laptopa i z najnowszych Ubuntu działa tylko 6.06. Inne w ogóle nie wyświetlają nic u mnie na ekranie. Raczej dlatego że mam laptopa. Uważasz, że Ubuntu 8.04 pójdzie u mnie? W końcu to LTS.

  4. Mateusz
    Kwiecień 12, 2008 o 8:37 am

    A płytki alternate kolega próbował może? Bo wygląda mi to na problem z grafiką na livecd

  5. Lairondren
    Maj 26, 2008 o 7:16 pm

    Poczekałem i działa. Spokojnie.

    Tylko mam jedno pytanie do kolegów:

    Dlaczego gdy przesuwam ikony, cały ekran staje się biały i dopiero jak przejadę myszą po elementach interaktywnych po całym ekranie, albo muszę włączyć jakieś pełnoekranowe okno. Chyba to coś z grafiką, ale nie wiem.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

